reklama

Učiteľom je ľahko, alebo ako učí záchranár.

Škola, ktorú popri záchranárstve navštevujem je aj pedagogického zamerania. Z toho pre mňa vyplýva povinnosť absolvovať náčuvy a pár hodín aj odučiť. Dnes som teda začal. Obeťou sú 1.A a 1.B na cirkevnom gymnáziu. Učiteľom je ľahko, prípravy majú v malíčku, respektíve v hlave. Adrenalínové situácie som naučený riešiť vo svojej práci podľa určitých presne stanovených postupov a čo najviac profesionálne. Dnes to však bol adrenalín iného druhu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu
(zdroj: web)

Ak ide niekomu o život, musíte si byť každým svojím krokom absolútne istý. Presvedčil som sa, že v pedagogike to nie je o nič jednoduchšie. Musíte mať všeobecný prehľad, a ku konkrétnej téme byť kompetentný niečo povedať. Keď som dnes videl tých stredoškolských prvákov, ako sledujú každé moje slovo, začal som dávať pozor čo hovorím. Na skúške vás kontroluje profesor a ak začnete vravieť niečo zle, zastaví vás. Keď som bol " profesor " dnes ja, nemal ma kto kontrolovať. Autocenzúra.

Tá zodpovednosť voči študentom je veľká, potrebujú počuť nové, pravdivé veci, kvalitne vysvetlené. Príprava na vyučovanie nie je podľa mňa o "hlúposti" učiteľa, ale o zodpovednom prístupe k študentom, majú právo na správne a najnovšie informácie zo všetkých predmetov, ktoré sa učia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes sa mi splnil ďalší z mojích mnohých malých :) snov. Sedel som za katedrou a dokonca som aj skúšal. Odpovede boli, prvá na dvojku a druhá na jednotku. Teším sa na ďalšie hodiny, spolu ich mám odučiť okolo 20, ale privolil by som aj viac.

Myslím, že v pedagogike je ešte jedna vec veľmi dôležitá. ÚPRIMNOSŤ. Mne a asi aj študentom pomohlo, keď som priznal svoju trému, ktorú naozaj mávam zriedka, vlastne nikdy. Nikdy doteraz. Ten odstup medzi skúšajúcim a skúšaným, medzi vyučujúcim a vyučovaným bol zrazu preč. Stali sme sa priateľmi, a keď som začal odbočovať od predpísanej témy k záchranárstvu, tak z nás boli spiklenci. :)

Karol Špes

Karol Špes

Bloger 
  • Počet článkov:  74
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zdravotnícky záchranár.Magister katolíckej teológie.Karolínkin, Dávidkov, Tamarkin a Barbarkin tatinko, čo má bratrancov v Ostrave. .-))) Zoznam autorových rubrík:  MelódieZáchranárskeSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu